Kristall Service Städfirma Stockholm

FAQ

Vanliga frågor från våra kunder.

Hur betalar jag?

Vi skickar vanligtvis ut en PDF-faktura till din mejl eller pappersfaktura via brev (kostar 29kr) med en betaltid på 10 dagar.

Fakturor skickas ut den 1:e varje månad.

Du har även möjlighet att använda dig av E-faktura eller autogiro vid betalning.

Engångstjänster faktureras efter tillfället.

Hur fungerar rut-avdraget?

Som privatperson så har du rätt till skattelättnad, det som kallas Rut-avdraget för hushållsnära tjänster. Vi drar 50% på er faktura och andra halvan står skatteverket för, när vi har mottagit betalning från er sida så skickar vi underlag till skatteverket. En privatperson kan utnyttja upp till 75 000 kr om året.

Detta är ingenting du som kund hos oss behöver administrera för, det enda vi behöver från din sida är ett personnummer.

Mer om rutavdraget kan du läsa om på skatteverket.se.

Avbokningsregler för Hemstädning

Fri avbokning – till 24h innan städtillfället
<br>
Alla avbokning sker via email eller sms

Städar ni i hela Stockholm?

Vi har möjlighet att städa i hela Stockholm.

Hur läng är uppsägningstiden?

Uppsägningtiden är endast 2 (två) veckor, meddela oss via e-mail, inga avbokningar kan ske under uppsägningstiden.

Arbetar ni på röda dagar?

Vi på Kristall Service jobbar inte röda dagar, skulle ert städtillfälle hamna på en röd dag så avbokas det tillfället automatiskt.
Skulle ni vilja flytta det tillfället till en annan dag kontaktar ni oss så hjälper vi att boka om det.

Vad behöver jag ha hemma inför en hemstädning?

Du behöver ha en dammsugare, mopp och en hink. Vi har alltid med oss vårt

Vilken frekvens erbjuder ni vid ett städabonnemang?

Två gånger per vecka <br>
Varje vecka <br>
Varannan vecka <br>
Var fjärde vecka

Kan jag vara hemma under städtillfället?

Självklart så kan du vara hemma under städtillfället.

Det enda som du/ familjen kan tänka på då är att vi får jobba ifred så att vi hinner med allting.

Vad händer om någonting går sönder under städningen?

Om någonting skulle gå sönder under städtillfället hemma hos dig så meddelar vi alltid dig som kund om detta och hittar bästa lösningen tillsammans med dig för att lösa det.

Beroende på vad som skett så vidtas olika åtgärder. Vi vill såklart alltid verka som en trygg städpartner och har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker upp för eventuella större skador.

Har ni försäkring om något skulle hända?

Vi har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker person- och sakskada upp till 10 miljoner kronor.

Får all personal utbildning?

Alla våra Kristall Service får en ordentlig utbildning med allt från service till materialkunskap om städprodukter och specialmedel. Vi har både digitala utbildningar och praktiska utbildningar.

Har ni kvalitetsgaranti?

Skulle du inte vara nöjd med vårt jobb så kan du känna dig trygg tack vare Kristall Service kvalitetsgaranti. Garantin innebär nämligen att vi åtgärdar det du är missnöjd med direkt.

Storstädning, flyttstädning och fönsterputs: Vi lämnar två dagars garanti efter en storstädning eller en fönsterputs