Kristall Service Städfirma Stockholm

FLYTTSTÄDNING I STOCKHOLM

Flyttstädning Stockholm hos Kristall Service ger dig en professionell, komplett och garanterad städning inför flytten. Beräkna ditt pris direkt med vår kalkylator nedan – snabbt, enkelt och utan dolda avgifter.

    Ta reda på hur mycket din städning kommer att kosta

    Yta:

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    1/5 - Hur?

    FORTSÄTT

    Välj tillläggstjänster

    Fönsterputs av helinglasad balkong (kvm)

    Fönsterputs av halvinglasad balkong (kvm)

    Fönsterputs av glasräcke (kvm)

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    2/5 - Tilläggstjänster

    FORTSÄTT

    STÄDDATUM

    *Välj vilken dag du föredrar städning

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    3/5 - När?

    FORTSÄTT

    KONTAKTINFORMATION

    *Vi behöver ditt personnummer främst för att kunna göra rutavdrag, men även för att veta vem som är betalningsansvarig vid beställning.

    ADRESS

    ÖVRIG INFORMATION/RABATTKOD

    Lägg till bild

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    4/5 - Kontaktinformation

    FORTSÄTT

    Bokningsvillkor för utförande av städtjänster

    1. Allmänt
    Nedanstående villkor reglerar avtalet mellan beställaren och Kristall Service i Stockholm AB hädanefter kallad leverantören.

    Begreppsbestämningar
    Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.
    Leverantör: Den som utför tjänsten.

    2. Ansvar
    2.1 Leverantör:
    * Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt.

    * Leverantören skall med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjlig.

    * Leverantören förbinder sig att utföra alla de artiklar som anges i bilaga 2 (flyttstädning checklista) och tilläggstjänster köpta av kunden.

    * Leverantören förser beställaren med nödvändig utrustning och städprodukter som behövs för att utföra tjänsten.

    * Leverantören kan arbeta på en höjd av upp till 4 meter. Beställaren måste då boka tillvalet lång stege om de vill ha sådan städning. I annat fall kommer leverantören att arbeta på höjder upp till 2 meter.

    * Leverantören dammtorkar bara väggar enligt den checklista som ingår i flyttstädningen. Det betyder att leverantören inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.

    * Leverantören rengör inte vattenlås i flyttstädning.

    2.2 Beställaren:
    * För flyttstädning ska lägenheten stå tom, utan möbler (om inget annat överenskommits).

    * Beställaren skall utse en kontaktperson till vilken leverantörens personal kan vända sig till med frågor och rapportering.

    * Beställaren ska stänga av och avfrosta kylen/frysen minst 4 timmar innan städtillfället.

    * Beställaren ska skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang.

    * Beställaren ska montera bort front på badkaret så att vi kan städa under badkaret så gott vi kan.

    * Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort innan för att vi ska kunna städa mellan dem.

    * Beställaren skall förse leverantören med belysning och el i varje rum. Extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb. I de fall där belysning ej finns kan inte garanti lämnas på jobbet.

    * Beställaren skall förse leverantören med tillgång till varmt och kallt vatten, uttömningsmöjlighet samt soprum/soptunna där vi kan slänga en mindre påse med skräp.

    * Beställaren ska flytta på möblerna/lådorna som finns kvar i lägenheten för att säkerställa en åtkomst på minst 1,5 meter till fönstren.

    * Beställaren kan beställa tilläggtjänster enligt de priser som finns i kalkylatorn. Beskrivning av tjänster finns i punkt 12 i flytttädnings avtalet.

    3. Betalning
    * Leverantören utfärdar faktura dagen efter flyttstädning utförts. Faktura skickas som standard till kundens e-postadress. Faktura kan även skickas som brev (kostar 29kr).

    * Betalning sker till leverantörens bankgiro. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.

    * Vid försenad betalning utgår en påminnelse. Den första påminnelsen är kostnadsfri. Nästa påminnelse kostar 60kr. Vid försenad betalning efter två veckor utgår dröjsmålsränta enligt lag.

    4. Pris
    * Priset som anges under bokningen kommer inte att ändras om alla uppgifter som beställaren lämnat är sanna. Leverantören har rätt att verifiera de uppgifter som beställaren lämnat. Priset kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning, etc.

    * Fönsterputsning av normala fönster ingår i flyttstädningen. Om fönstren är många, svåråtkomliga, stora, höga, har fasta spröjs eller på annat sätt är svårare åtkomliga än vanligtvis så tillkommer en extra kostnad (spröjs 3kr/spröjs, 20kr/3:e glasruta, utåtöppnande fönster 20 kr/fönster). Persienner ingår ej i priset. Fönsterputsning från utsidan är möjlig om temperaturen är över 0 grader. Beställaren måste lämna nödvändiga nycklar för att öppna fönstren.

    * Vid hårt nedsmutsad bostad kan leverantören inte utföra flyttstädningen fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på ett normal smutsigt boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras beställaren för en tilläggstid. Beställaren väljer själv att godkänna tilläggstiden. Skulle beställaren inte godkänna tilläggstiden kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Extra städning som kallas grovstädning kostar 270kr efter RUT-avdrag och läggs till på fakturan.

    * En flyttstädning ska vara omöblerad, de fall där man har kvar möbler och önskar att dessa även städas då tillkommer det +20% på det totala priset. Ifall man inte önskar att möblerna ska städas då städar vi endast runt möblerna (vi flyttar inte på möblerna). Fasta möbler som Köksskåp/Badrumsskåp ska vara tömda och öppna ifall dessa ska städas inuti (stängda & ej tömda skåp städas ej). Glöm inte att meddela oss ifall ni även önskar att möblerna ska städas.

    5. Avbokningar
    * Beställaren kan avboka flyttstädning med full kostnadsreduktion om avbokning görs minst 72 timmar innan städtillfällets början. Avbokning senare än 72 timmar innan resulterar i att kunden debiteras för 50% av kostnaden för städtillfället, alternativt kan städtillfället om möjligt bokas om i samråd med leverantören.

    6. Nycklar
    * Beställaren ska förse leverantören med nödvändigt antal nycklar, brickor och larmkoder. Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person på plats eller ska levereras till leverantörs kontor. Efter flyttstädning utförts ska beställaren hämta nycklarna eller samtycka till att nycklarna lämnas i brevlådan.

    7. Garanti
    * Leverantören lämnar 24h garanti efter utförd flyttstädning. Garantin gäller endast om lägenheten stod tom utan möbler eller flyttlådor. Vid anmärkning åtar sig leverantören att lösa det inom 3 arbetsdagar (exlusive helger).

    8. Slumpmässiga fall
    * Leverantören kan bli försenad pga. oförutsedda händelser såsom köer, trafikolyckor eller liknande och detta är ingenting vi kompenserar för om inte felet ligger på vår sida enligt det som står i konsumenttjänstlagen. Leverantören försöker informera i god tid och gör vårt ytterst bästa för att hitta bästa möjliga lösning. Om beställare inte kan vänta kan ni exempelvis låta bostaden stå olåst och uppge portkod, gömma en nyckel osv. Leverantören gör alltid sitt bästa för att hitta en lösning.

    * Beställaren ska informera om förseningen så snart som möjligt. Om beställaren kontaktar oss kan leverantören vänta och debitera för varje påbörjad timme per person. Den kostar 500kr, utan någon möjlighet till RUT-avdrag. Om beställaren inte informerar om förseningen får leverantören vänta max 20 minuter. Efter denna tid kommer beställaren att debiteras 100% av kostnaden för städtillfället.

    * Om leverantören märker något som utgör ett hot mot de anställdas hälsa eller liv kommer han eller hon att meddela kunden. I detta fall kommer arbetet inte att utföras inom en meter från faran eller förrän problemet är åtgärdat.

    9. Försäkring
    * Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet. Leverantören har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker personskada och sakskada upp till 10 miljoner kronor. Det åligger beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd.

    10. Ändringar
    * Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall kunden från leverantören få skriftlig information om. Kund har rätt att frånträda avtalet om ändringarna eller tilläggen inte accepteras.

    11. Tillägg
    * Leverantören kan städa garage, altan, förråd och balkong. Checklista: Dammsugning och våttorkning av golv, snickeri, lister, dörrar, dörrkarmar, fönsterbrädor, fria ytor.

    * Leverantören kan putsa fönster på helinglasad och halvinglasad balkong och glasräcke. Fönsterputsning är möjlig om temperaturen är över 5 grader.

    * Beställaren får lämna lägenheten möblerad efter överenskommelse. Alla saker måste finnas på ett ställe. De kommer att rengöras ytligt.

    12. Övrigt
    * Beställaren samtycker till att fotografera utfört arbete och eventuella skador. Leverantören har möjlighet att dela dessa bilder på sina sociala medier och hemsida.

    * Beställaren samtycker till att skicka en länk till reco.se för att kunna lägga upp en åsikt om flyttstädning.

    1. Allmänt

    1.1 Begreppsbestämningar
    1.1.1 Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.
    1.1.2 Leverantör: Den som utför tjänsten.

    **1.2 Beställaren skall utse en kontaktperson till vilken leverantörens personal kan vända sig till med frågor och rapportering.

    2. Ansvar

    2.1 Leverantör
    2.1.1 Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt.
    2.1.2 Leverantören skall med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjlig.
    2.1.3 Leverantören förbinder sig att utföra alla de artiklar som anges i bilaga 2 (checklista) och tilläggstjänster köpta av kunden.
    2.1.4 Leverantören tillhandahåller nödvändig utrustning och städprodukter som behövs för att utföra tjänsten.
    2.1.5 Leverantören kan arbeta på en höjd av upp till 4 meter. Beställaren måste boka tillvalet lång stege om de vill ha sådan städning. I annat fall kommer leverantören att arbeta på höjder upp till 2 meter.
    2.1.6 Leverantören dammtorkar bara väggar enligt den checklista som ingår i flyttstädningen. Det betyder att leverantören inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.
    2.1.7 Leverantören rengör inte vattenlås i flyttstädning.

    2.2 Beställaren
    2.2.1 För flyttstädning ska lägenheten stå tom, utan möbler (om inget annat överenskommits).
    2.2.2 Beställaren ska stänga av och avfrosta kylen/frysen minst 5 timmar innan städtillfället.
    2.2.3 Beställaren ska skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang.
    2.2.4 Beställaren ska montera bort front på badkaret så att vi kan städa under badkaret så gott vi kan.
    2.2.5 Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort innan för att vi ska kunna städa mellan dem.
    2.2.6 Beställaren tillhandahåller belysning och el i varje rum. Extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb. I de fall där belysning ej finns kan inte garanti lämnas på jobbet.
    2.2.7 Beställaren skall tillhandahålla leverantören tillgång till varmt och kallt vatten, uttömningsmöjlighet samt soprum/soptunna där vi kan slänga en mindre påse med skräp.
    2.2.8 Om leverantören märker något som utgör ett hot mot de anställdas hälsa eller liv kommer han eller hon att meddela kunden. I detta fall kommer arbetet inte att utföras inom en meter eller förrän problemet är åtgärdat.
    2.2.9 Beställaren ska flytta möblerna/lådorna som finns kvar i lägenheten för att säkerställa en åtkomst på minst 1,5 meter till fönstren.

    3. Pris

    3.1 Priset som anges under bokningen kommer inte att ändras om alla uppgifter som beställaren lämnat är sanna. Leverantören har rätt att verifiera de uppgifter som beställaren lämnat. Priset kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.
    3.2 Leverantören utfärdar faktura dagen efter flyttstädning utförts. Faktura skickas som standard till kundens e-postadress. Faktura kan även skickas som brev (kostar 29kr).
    3.3 Betalning sker till leverantörens bankgiro. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.
    3.4 Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt lag.
    3.5 Fönsterputsning av normala fönster ingår i flyttstädningen. Om fönstren är många, svåråtkomliga, stora, höga, har fasta spröjs eller på annat sätt är svårare än vanligtvis så tillkommer en extra kostnad vilket avtalas innan städningen påbörjas. Persienner ingår ej i priset.
    3.6 Vid hårt nedsmutsad bostad kan leverantören inte utföra flyttstädningen fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på ett normalsmutsigt boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras beställaren för en tilläggstid. Beställaren väljer själv att godkänna tilläggstiden.
    3.7 Skulle beställaren inte godkänna tilläggstiden kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Extra städning som kallas grovstädning kostar det 270kr efter RUT-avdrag och läggs till på fakturan.

    4. Avbokningar Beställaren kan avboka flyttstädning med full kostnadsreduktion om avbokning görs minst 72 timmar innan städtillfällets början. Avbokning senare än 72 timmar innan resulterar i att kunden debiteras för 50% av kostnaden för städtillfället, utan någon möjlighet till RUT-avdrag.

    5. Nycklar Beställaren ska tillhandahålla leverantören erforderligt antal nycklar, brickor och larmkoder. Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person på plats eller ska levereras till leverantörs kontor. Efter flyttstädning utförts ska beställaren hämta nycklarna eller samtycka till att nycklarna lämnas i brevlådan.

    6. Garanti
    6.1 Leverantören lämnar 24h garanti efter utförd flyttstädning. Garantin gäller endast om lägenheten stod tom utan möbler eller flyttlådor.
    6.2 Vid anmärkning åtar sig leverantören att lösa det inom 3 arbetsdagar (exlusive helger).

    7. Slumpmässiga fall
    7.1 Leverantören kan bli försenad pga. oförutsedda händelser såsom köer, trafikolyckor eller liknande och detta är ingenting vi kompenserar för om inte felet ligger på vår sida enligt det som står i konsumenttjänstlagen.
    7.2 Leverantören försöker informera i god tid och gör vårt ytterst bästa för att hitta bästa möjliga lösning.
    7.3 Om beställare inte kan vänta kan ni exempelvis låta bostaden stå olåst och uppge portkod, gömma en nyckel osv. Leverantören gör alltid sitt bästa för att hitta en lösning.
    7.4 Beställaren ska informera om förseningen så snart som möjligt. Om beställaren kontaktar oss kan leverantören vänta och debitera för varje påbörjad timme per person. Den kostar 500kr, utan någon möjlighet till RUT-avdrag.
    7.5 Om beställaren inte informerar om förseningen får leverantören vänta max 20 minuter. Efter denna tid kommer beställaren att debiteras 100% av kostnaden för städtillfället.

    8. Försäkring
    8.1 Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet. Leverantören har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker personskada och sakskada upp till 10 miljoner kronor.
    8.2 Det åligger beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd.

    9. Ändringar
    9.1 Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall kunden från leverantören få skriftlig information om. Kund har rätt att frånträda avtalet om ändringarna eller tilläggen inte accepteras.

    10. Tillägg
    10.1 Leverantören kan städa garage, altan, förråd och balkong.
    10.2 Leverantören kan putsa fönster på helinglasad och halvinglasad balkong och glasräcke.

    11. Övrigt
    11.1 Beställaren samtycker till att fotografera utfört arbete och eventuella skador. Leverantören har möjlighet att dela dessa bilder på sina sociala medier och hemsida.
    11.2 Beställaren samtycker till att skicka en länk till reco.se för att kunna lägga upp en åsikt om flyttstädning.

    Integritetspolicy

    Hantering av personuppgifter Vi värnar om säkerheten kring era personuppgifter med största integritet och hänsyn. Vår webbplats är krypterad med HTTPS/SSL-certifikat. Certifikatet är till för att förhindra obehöriga personer att se information som skickas mellan servrar.

    Vilka uppgifter lagrar vi
    Vi samlar in information från dig när du gör en förfrågan, en beställning. Den insamlade informationen inkluderar bland annat ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, ditt personnummer och din adress. Vi lagrar dina personuppgifter på ett säkert sätt och endast de personer som behöver dem har tillgång till de olika uppgifterna

    Ändamålet med insamlingen
    Det huvudsakliga ändamålet med den personuppgiftsbehandling som vi utför är att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster gentemot dig. Det innebär att vi, för att kunna hantera och utföra din bokning, din förfrågan eller ditt ärende, måste behandla dina personuppgifter.

    Det finns flera olika skäl till att vi behöver samla in, hantera och spara dina uppgifter. Några av dem är rent juridiska, vi behöver spara dem för att kunna följa gällande lagstiftning. Vi sparar även information om vilka tjänster du köpt, frågat om och begärt pris på för att kunna upprätthålla en bra kundhantering, utveckla våra tjänster och för att kunna skicka relevanta erbjudanden till dig.

    Ändring/radering och rätt till information om personuppgifter
    Du har alltid möjlighet och rätt till att begära tillkomst till den information vi har lagrad. Du har även rätt att begära ändring eller radering av dina uppgifter. För att göra detta kontaktar du oss via mail. När du är kund hos oss behöver vi alltid dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt samarbete.

    Cookie Policy
    Vi vill, bland annat, kunna presentera skräddarsydda guider och fördjupad information, anpassade till varje person som använder sidan. För att vi skall kunna göra det spårar vi hur besökare klickar runt på hemsidan. Spårning görs med hjälp av cookies. Cookies är små filer som skickas till din dator via webbläsaren när du besöker en webbplats.Det finns två typer av cookies; permanenta cookies och session cookies.
En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. Dessa används för att förbättra webbplatsen genom att få statistik hur en besökare använder webbplatsen, till exempel vilka artiklar som läses mest och hur användare rör sig i navigeringen.
En session cookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Session cookies försvinner när du stänger din webbläsare. På denna webbplats används session cookies för att hantera information som du lämnar när du använder våra tjänster.

    Vi lagrar cookies endast under så lång tid som det behövs för ändamålet.

    Kontaktuppgifter
    Har du frågor gällande behandlingen av dina personuppgifter eller vill du skicka en begäran.
    Mejl: [email protected]
    Telefon: 08321471
    Postadress: Granängsvägen 13, 135 45 Tyresö, Sweden

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Priset är efter RUT-avdrag och kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.

    Tillbaka

    5/5 - Bekräftelse

    Flyttstädning i Stockholm med omdömen som talar för sig själva

    När det gäller flyttstädning i Stockholm vill du kunna lita på resultatet. Här nedan berättar några av våra kunder hur de upplevde städningen inför sin flytt – från första kontakt till godkänd besiktning.

    Har du inte alltid lusten eller orken till att flyttstäda? Vi kommer till undsättning!

    Att flytta till ett nytt hem kräver mycket jobb. Många människor som någon gång har flyttat, har tyckt att det var ett av de mest stressiga ögonblicken i deras liv. Packa, organisera och styra flyttprocessen, städa lägenheten vid in- och utflyttning, byta skola, dagis, klinik, ibland även jobb. Du kan inte göra allt detta ensam! När tid och resultat räknas, välj ett städteam. De vet hur man behärskar flyttprocessen och flyttstädningen.

    Städtjänster före eller efter en flytt är inte som de vanliga vecko- eller månadsstädningarna där någon kommer in för att städa regelbundet. Även om du regelbundet städar ditt hem när du bor i ett utrymme, kan du bli förvånad över smutset som kommer fram när du tar bort alla dina tillhörigheter. Från damm i hörnen till smulor i köket. Det finns många platser som behöver uppmärksamhet innan någon annan kan flytta in i fastigheten. Genom att schemalägga en flyttstädning från oss kan du vara säker på att vårt erfarna och flitiga team kommer att städa varje centimeter av utrymmet noggrant. Medan sovrum och gemensamma utrymmen kan samla damm, är badrum och kök en helt annan historia som kräver ännu mer uppmärksamhet. Du kanske blir förvånad över hur många tjänster som ingår i en hyres- och flyttstädning. Du kan lita på att vi dyker upp i tid, gör ett bra jobb och gör ett gott intryck.

    Fast pris och RUT-avdrag för flyttstädning i Stockholm

    Med Kristall Service får du ett fast pris utan krångel – och möjlighet att använda RUT-avdrag för flyttstädning i hela Stockholmsområdet. Det innebär att du bara betalar 50 % av arbetskostnaden. Priset räknas ut automatiskt i vårt bokningsformulär, baserat på bostadens storlek och vad du vill inkludera.

    🔷 Alltid tydliga priser – inga dolda tillägg
    🔷 Inga bindningstider eller startkostnader
    🔷 Halva arbetskostnaden med RUT-avdrag
    🔷 Flyttstädning från 1 100  kr efter avdrag

    Du slipper hantera RUT själv – vi ordnar det direkt på fakturan och sköter kontakten med Skatteverket.

    Flyttstädning RUT-avdrag

    Med RUT-avdraget betalar du bara 50 % av arbetskostnaden. Avdraget görs direkt på fakturan – vi hanterar hela processen åt dig utan extra steg.

    Detta ingår i vår flyttstädning i Stockholm

    När du bokar en flyttstädning med Kristall Service får du en komplett och noggrann städning som stämmer överens med alla krav – från hyresvärdar, hyresgäster och köpare. Vi följer en tydlig checklista för varje rum och ser till att inget lämnas åt slumpen.

    Allmänt / alla rum:
    • Putsning av fönster
    • Dammsugning och våttorkning av golv
    • Dammsugning och våttorkning av snickeri, lister, dörrar, dörrkarmar, fönsterbrädor, fria ytor, garderobsdörrar och skåpdörrar
    • Dammsugning och våttorkning av element
    • Avtorkning av ytterdörrar
    • Avtorkning in- och utvändigt av garderober, skåp och bokhyllor
    • Dammtorkning av ledstång, räcke och spjälor i trappa
    • Avtorkning av hatthylla och proppskåp
    • Avtorkning i golvskenor på skjutdörrar
    • Dammtorkning av väggar och avlägsning av spindelväv
    • Dammtorkning av eluttag och kontakter
    • Dammtorkning av lampor
    • Putsning av speglar
    • Borttagning av aska från kakelugn och öppen spis
    Kök:
    • Rengöring av kyl och frys invändigt och utvändigt
    • Rengöring av spis och ugn invändigt och utvändigt + plåtar och galler
    • Rengöring av mikrovågsugn invändigt och utvändigt
    • Rengöring av diskmaskin invändigt och utvändigt
    • Rengöring av fläkt och fläktfilter (ej kolfilter)
    • Rengöring av skåp, hyllor och lådor invändigt, utvändigt och ovanpå
    • Rengöring kakel ovanför diskbänk
    • Rengöring under skåp och torkning av socklar
    • Avtorkning av besticklådor invändigt
    • Tömning och avtorkning av sopkorg
    • Putsning av diskho, blandare, propp och sil
    Badrum och toalett:
    • Putsning av blandare, synliga rör och duschmunstycke
    • Avfettning och avkalkning av väggar och fogar där det är möjligt
    • Rengöring av väggar och golv
    • Rengöring av golvbrunn
    • Rengöring av hela duschen alt. badkaret, borttagning av fronten och torkning under
    • Rengöring av kran och handfat
    • Rengöring av hela toalettstolen
    • Rengöring av vitvaror invändigt och utvändigt
    • Rengöring av tvättmedelsbehållaren i tvättmaskinen
    • Rengöring av filtret i torktumlaren
    • Avtorkning av badrumsskåp invändigt, utvändigt och ovanpå
    Övriga tillägg:
    • Fönsterputs av spröjsade rutor
    • Fönsterputs av glasräcke
    • Fönsterputs av halvinglasad balkong
    • Fönsterputs av helinglasad balkong 
    • Möblerad lägenhet
    • Städning av garage
    • Städning av altan
    • Städning av balkong
    • Städning av förråd
    • Kombinationsstege 4m
    Tänk på innan:
    • Du ska se till att bostaden är tömd på möbler och lösa föremål.
    • Du ska dra ut vitvaror som kyl, frys, spis, tvättmaskin och torktumlare från väggen om du vill att vi rengör bakom då vi inte vill riskera att skada era golv.
    • Du ska demontera badkarsfronten om du vill att vi rengör under (montera tilllbaka den efter städning).
    • Du ska byta ut eller diska filter i köksfläkt och i diskmaskin.
    • Du ska stänga av frys och avfrosta denna (4 timmar innan) så den är klar att rengöras när vi kommer.
    • Du ska lämna fönsternycklar om vi behöver dem tillgängliga.
    • I lägenheten måste det finnas belysning och el i varje rum. Extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb. I det fall där belysning ej finns kan inte garanti lämnas på jobbet.
    • Vi dammtorkar endast väggar. Det betyder att vi inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.

    Flyttstädning i hela Stockholms län – med lokala team från Tyresö och Bro

    Kristall Service har två lokala team för flyttstädning i Stockholm – baserade i Tyresö och Bro. Det gör att vi snabbt kan hjälpa dig oavsett om du ska flytta från city, en villa i Nacka eller en lägenhet i Huddinge. Vi utför flyttstädningar i hela Stockholms län med pålitlig service, fasta priser och full garanti – alltid med lokala team som vet vad som krävs.

    Flyttstädning i Stockholm – vi finns där du flyttar

    Vi utför flyttstädning i hela Stockholmsområdet, från innerstan till villaområden och förorter. Våra lokala team utgår från Tyresö och Bro, vilket gör att vi snabbt kan nå dig oavsett var du befinner dig i länet. Oavsett om du ska flytta från en lägenhet i Södermalm eller ett hus i Nacka kan du lita på att vi levererar professionell flyttstädning med garanti, tydliga priser och personlig service.

    Få reda på mer

    Lite fakta om vår flyttstädning i Stockholm

    Vilka specialiserade tjänster erbjuder företaget under flyttstädning?

    Vi erbjuder professionell flyttstädning i hela Stockholm och dess förorter med fokus på grundlig rengöring inför in- eller utflyttning. Städningen omfattar alla utrymmen i bostaden – från kök och badrum till sovrum och vardagsrum. Vårt team använder effektiva metoder och produkter för att ta bort smuts, damm och fläckar som byggts upp över tid – så att bostaden lämnas i toppskick för nästa person som flyttar in.

    Hur skiljer sig flyttstädning från vanliga hemstädtjänster?

    En flyttstädning skiljer sig från vanliga städtjänster på grund av sin djupgående och omfattande rengöring av hela bostaden i samband med en flytt. Medan vanlig hemstädning vanligtvis fokuserar på regelbunden underhållsstädning, inbegriper flyttstädning noggrann rengöring av varje hörn och vrå för att lämna bostaden i perfekt skick för de nya hyresgästerna eller ägarna. Det kräver särskild uppmärksamhet för detaljer och användning av professionella rengöringsprodukter och utrustning för att uppnå bästa möjliga resultat.

    Hur säkerställer ni som företag en komplett och effektiv flyttstädning?

    Vi garanterar en komplett och effektiv flyttstädning genom att använda välutbildad personal och beprövade städmetoder. Vårt team är noggrant utvalt och har erfarenhet med att hantera olika typer av flyttstädningssituationer. Vi följer också en detaljerad checklista för att säkerställa att varje del av bostaden blir ordentligt rengjord och ingenting lämnas åt slumpen. Med vårt öga för detalj och professionella utrustning kan vi leverera högkvalitativa resultat som överträffar våra kunders förväntningar.

    Vilka är fördelarna med att använda professionell flyttstädning vid en flytt i Stockholm?

    Att använda sig av en professionell flyttstädning vid en flytt har många fördelar. För det första sparat det tid och energi för den som flyttar genom att överlåta städningen till erfarna proffs. För det andra säkerställer det att bostaden lämnas i enastående skick, vilket ökar chansen för en smidig flytt och återbetalning av depositionen. Dessutom minimerar det stressen för den som flyttar genom att låta denne fokusera på andra viktiga och tidskrävande uppgifter som en flytt medför.

    Finns det möjlighet att anpassa flyttstädningstjänster för att möta individuella behov och preferenser i Stockholm?

    Ja, vi erbjuder skräddarsydda flyttstädningstjänster för att möta våra kunders individuella behov och önskemål. Vi förstår att varje flyttsituation är unik, och vi är redo att anpassa våra tjänster efter er. Det kan inkludera ett mer flexibelt tidsschema, specifika rengöringskrav eller andra preferenser som kunderna kan ha. Vårt mål är att erbjuda en personlig och skräddarsydd städupplevelse som överträffar våra kunders förväntningar och gör flytten till en smidigare och mindre stressig upplevelse.

    Utför ni flyttstädning i hela Stockholms Län – även för mindre orter?

    Ja, vi erbjuder flyttstädning i hela Stockholms län – även i mindre orter och bostadsområden utanför innerstan. Våra lokala team utgår bland annat från Tyresö och Bro, vilket gör att vi täcker både centrala delar som Södermalm, Östermalm och Vasastan, och förorter som Nacka, Huddinge, Lidingö och Ekerö. Är du osäker på om vi kan hjälpa just där du bor? Hör av dig – vi svarar snabbt och bekräftar gärna tillgänglighet.

    Så här får du offert på flyttstädning

    Så här får du offert på flyttstädning

    Flyttstädning i olika områden – från Västerort till innerstan

    Vi hjälper kunder med flyttstädning i hela innerstan – från Hornstull och Mariatorget till Hötorget, Karlaplan och Skanstull. Våra team arbetar också regelbundet i Västerort och andra närförorter.

    Flyttstädning av möblerad lägenhet eller balkong

    Vid behov erbjuder vi flyttstädning även i möblerade bostäder, balkonger och förråd. Dessa tillval kan enkelt väljas i vår bokningskalkylator. Är du osäker på vad som gäller i just ditt fall? Vi svarar gärna!

    Flyttstädning enligt lag och besiktningskrav

    Enligt svensk praxis – och i många hyresavtal – krävs flyttstädning som uppfyller specifika krav. Vi följer alltid en tydlig checklista som är anpassad för att klara av både hyresvärdens och köparens besiktning. Du får även garanti ifall något behöver åtgärdas efteråt.

    Läs mer om våra tjänster för hemstädning och visningsstädning

    Flyttar du snart? Låt oss ta hand om städningen. Fokusera på din nya bostad – vi ser till att allt blir skinande rent där du lämnar. Snabb bokning, fast pris, garanti ingår.

    Vanliga frågor om flyttstädning i Stockholm

    Vad ingår i en flyttstädning hos Kristall Service?

    Vår flyttstädning i Stockholm täcker alla rum och ytor enligt branschstandard – inklusive kök, badrum, fönsterputs, vitvaror, avlopp och lister. Vi följer en detaljerad checklista som uppfyller både hyresvärdens och köparens krav.

    Vad kostar flyttstädning per timme?

    Vi arbetar inte med timpris, när du bokar en flyttstädning i vår kalkylator får du ett fast pris som är baserat på din bostadsyta och eventuella extratillägg.

    Utför ni flyttstädning även i möblerade lägenheter?

    Ja, vi erbjuder flyttstädning även när bostaden är möblerad. Det kan kräva lite extra tid och hantering, men går utmärkt att boka – välj det som tillval i vår kalkylator.

    Hur lång tid tar en flyttstädning?

    Det beror på bostadens storlek, skick och om tillval som fönsterputs eller balkong är inkluderade. För en normalstor lägenhet tar flyttstädning oftast 3–6 timmar.

    Måste man flyttstäda enligt lag i Sverige?

    Det finns ingen specifik lag, men enligt hyrespraxis och många kontrakt är du skyldig att lämna bostaden välstädad. Dålig flyttstädning kan leda till att hyresvärden kräver ersättning.

    Vad händer om flyttstädningen inte godkänns?

    Vi erbjuder garanti på alla våra flyttstädningar i Stockholm. Om hyresvärden eller köparen har invändningar inom 24 timmar, återkommer vi och åtgärdar – utan extra kostnad.

    Kan jag boka flyttstädning med kort varsel?

    Ja, vi försöker alltid hitta en lösning. Kontakta oss direkt – ibland finns det lediga tider redan inom 24 timmar, särskilt om du bor centralt i Stockholm.

    Ingår fönsterputs i flyttstädning?

    Ja, vanlig fönsterputs ingår alltid. Om du har spröjsade eller svåråtkomliga fönster, eller glasade balkonger, kan du lägga till det som tillval i bokningen.

    Jag ska flytta från västerort - erbjuder ni flyttstäd även utanför västerort?

    Absolut. Vi utför flyttstädning i hela Stockholms län – även i Västerort, Söderort, innerstan och närförorter som Nacka, Solna, Lidingö och Huddinge.

    Vad behöver jag tänka på innan flyttstädningen?

    Töm bostaden helt, frosta av kyl och frys, se till att vatten och el fungerar, och ta fram nycklar till fönster. Full checklista skickas med din bokningsbekräftelse.