Kristall Service Städfirma Stockholm

FÖNSTERPUTSNING I STOCKHOLM

Kristallklar utsikt med professionell fönsterputsning i Stockholm. Vi hjälper både privatpersoner och företag att få rena fönster – snabbt, säkert och till fast pris. Oavsett om det gäller villafönster, balkongglas eller butikslokaler kan du enkelt beräkna ditt pris direkt online med vår smidiga kalkylator.

    Välj antal och typ av fönster

    Om du inte vet hur man räknar fönster, kolla in vår
    fönsterguide































    Ytterligare alternativ

    Hur många fönsterrutor

    Balkonger

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    Pris för störstädning efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    1/4 - Hur?

    FORTSÄTT

    STÄDDATUM

    *Välj vilken dag du föredrar städning

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    3/4 - När?

    FORTSÄTT

    KONTAKTINFORMATION

    *Vi behöver ditt personnummer främst för att kunna göra rutavdrag, men även för att veta vem som är betalningsansvarig vid beställning.

    ADRESS

    ÖVRIG INFORMATION/RABATTKOD

    Lägg till bild

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    4/4 - Kontaktinformation

    FORTSÄTT

    Bokningsvillkor för utförande av städtjänster

    1. Allmänt
    Nedanstående villkor reglerar avtalet mellan beställaren och Kristall Service i Stockholm AB hädanefter kallad leverantören.

    1.1 Begreppsbestämningar
    Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.

    Leverantör: Den som utför tjänsten.

    2. Ansvar
    2.1 Leverantör
    * Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt.

    * Leverantören skall med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjlig.

    * Leverantören förbinder sig att utföra alla de artiklar som anges i bilaga 2 (hemstädnings checklista) och tilläggstjänster köpta av kunden.

    * Vid hemstädning premium förser leverantören nödvändiga städprodukter som behövs för att utföra tjänsten.

    * Vid hemstädning premium rengör/avkalkar leverantören diskmaskinen och tvättmaskinen en gång i kvartalet.

    2.2 Beställaren
    * Beställaren tillhandahåller belysning och el i varje rum (extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb) och tillgång till varmt och kallt vatten, uttömningsmöjlighet samt soprum/soptunna där vi kan slänga en mindre påse med skräp.

    * Beställaren tillhandahåller utrustning för tjänstens utförande såsom strykjärn, fungerande dammsugare med tillbehör samt toalettborste.

    * Beställaren skall se till att material såsom moppar och mikrofiberdukar som används av leverantören vid tjänstetillfället tvättas mellan tillfällena.

    * Beställaren skall utse en kontaktperson till vilken leverantörens personal kan vända sig till med frågor och rapportering.

    * Beställaren kan beställa tilläggtjänster enligt de priser som finns i kalkylatorn. Beskrivning av tjänster finns i punkt 13 i storstädnings avtalet.

    3. Betalning
    * Betalning sker till leverantörens bankgiro, bankkonto eller Swish. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.

    * Leverantören utfärdar en månadsfaktura den 1:a varje månad. Faktura skickas som standard till kundens e-postadress. Faktura kan även skickas som brev (kostar 29kr) eller på Kivra.

    * Vid försenad betalning utgår en påminnelse. Den första påminnelsen är kostnadsfri. Nästa påminnelse (efter 10 dagar) kostar 60kr. Vid försenad betalning efter en månad utgår dröjsmålsränta enligt lag.

    4. Pris
    * Priset som anges under bokningen kommer inte att ändras om alla uppgifter som beställaren lämnat är sanna. Leverantören har rätt att verifiera de uppgifter som beställaren lämnat. Priset kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.

    5. Prisjustering
    * Vid förändring av leverantörens kostnader för personalens löner och förmåner enligt lag eller kollektivavtal, allmänna försäkringar, statliga och/eller kommunala avgifter och skatter, äger denne rätt att justera avtalat pris för pågående entreprenad. Prisjusteringen sker första december varje år enligt SCB Städindex.

    6. Avbokningar
    * Beställaren kan avboka hemstädning med full kostnadsreduktion om avbokning görs minst 24 timmar innan städtillfällets början. Avbokning senare än 24 timmar innan resulterar i att kunden debiteras för 50% av kostnaden för städtillfället. Alternativt kan städtillfället om möjligt bokas om i samråd med leverantören.

    7. Uppsägning
    * Beställaren kan säga upp abonnemangstjänst gällande tillsvidare med en ömsesidig uppsägningstid. Uppsägningstiden är två veckor för städningar varje & varannan vecka samt fyra veckor för var fjärde vecka. Avbokningar kan inte göras under uppsägningstiden. Uppsägning av avtal skall skicka via e-post till [email protected]

    8. Ångerrätt
    * Beställaren har rätt att frånträda avtalet om beställaren meddelar leverantören om detta inom (14) dagar från första städtillfället. Frånträdda avtalet skall skickas via e-post till [email protected]

    * Vid frånträde från avtalet har beställaren inte rätt till rabatter och erbjudanden.

    9. Erbjudanden
    50 % rabatt på din första hemstädning

    * Erbjudandet gäller endast nya kunder.

    * Erbjudandet gäller endast för hemstädning.

    * Erbjudandet gäller endast kunder som bokar regelbunden städning varje vecka eller varannan vecka för minst två månader.

    * Rabatten kommer att dras av från månadsfakturan efter att alla villkor är uppfyllda.

    50 % rabatt på din första hemstädning för rekommendation

    * Erbjudandet gäller endast för våra stamkunder.

    * Erbjudandet gäller endast för hemstädning.

    * Erbjudandet gäller även kontor.

    * Den nya kunden från en rekommendation måste samarbeta med oss i minst två månader, med hemstädning varje vecka eller varannan vecka för att erbjudandet ska gälla för stamkunden.

    * Rabatten kommer att dras av från månadsfakturan efter att alla villkor är uppfyllda.

    Fönsterputs för stamkunder

    * Erbjudandet gäller endast för våra stamkunder.

    * * Priset efter Rut-avdrag.

    * Erbjudandet gäller endas för fönsterputsning på städdagen.

    * Rabatten kommer att dras av från månadsfakturan efter att alla villkor är uppfyllda.

    Storstädning med fönsterputs

    * Erbjudandet gäller endas för fönsterputsning under storstädning.

    * Erbjudandet gäller för våra stamkunder och nya kunder.

    * Rabatten kommer att dras av från månadsfakturan efter att alla villkor är uppfyllda.

    10. Röda dagar
    * Leverantören utför normalt inte arbete på arbetsfria dagar, s.k. röda dagar. Städtillfällen som infaller på röda dagar kan ombokas till annan helgfri vardag i samråd med leverantören.

    11. Nycklar
    * Beställaren ska tillhandahålla leverantören nödvändigt antal nycklar, brickor och larmkoder. Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person på plats eller ska levereras till leverantörs kontor. Varje nyckel kommer att markeras med ett unikt nummer med en SSF-bricka. Som kund kommer du att få information om ditt nyckelnummer i vårt system. Efter avslutat arbete förvaras nycklarna på en säker plats.

    12. Försäkring
    * Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla en försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet. Leverantören har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker personskada och sakskada upp till 10 miljoner kronor. Det åligger beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd.

    13. Information
    * Det åligger beställaren att skriftligen informera leverantören om beställarens regler och föreskrifter som berör leverantörens utförande av avtalade tjänster. Det åligger även beställaren att informera leverantören om eventuella förändringar som påverkar utförandet av tjänsten, t.ex. ombyggnad etc.

    14. Tillägg
    * Leverantören kan byta sängkläder. Tjänster kostar 50kr/styck efter Rut-avdrag.

    * Leverantören kan rengöra ugn invändigt. Tjänster kostar 275kr efter Rut-avdrag.

    * Leverantören kan rengöra kylskåp och frysskåp invändigt. Beställaren ska stänga av och avfrosta kylen/frysen minst 4 timmar innan städtillfället. Tjänster kostar 200kr efter Rut-avdrag.

    * Leverantören kan vattna blommorna. Tjänster kostar 50kr efter Rut-avdrag

    * Leverantören kan stryka kläderna. Tjänster kostar 200kr/timme efter Rut-avdrag.

    15. Övrigt
    * Beställaren samtycker till att fotografera utfört arbete och eventuella skador. Leverantören har möjlighet att dela dessa bilder på sina sociala medier och hemsida.

    * Beställaren samtycker till att leverantören kan skicka en länk till reco.se för att kunna lägga upp en åsikt om storstädning.

    1. Allmänt

    1.1 Begreppsbestämningar
    1.1.1 Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.
    1.1.2 Leverantör: Den som utför tjänsten.

    **1.2 Beställaren skall utse en kontaktperson till vilken leverantörens personal kan vända sig till med frågor och rapportering.

    2. Ansvar

    2.1 Leverantör
    2.1.1 Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt.
    2.1.2 Leverantören skall med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjlig.
    2.1.3 Leverantören förbinder sig att utföra alla de artiklar som anges i bilaga 2 (checklista) och tilläggstjänster köpta av kunden.
    2.1.4 Leverantören tillhandahåller nödvändig utrustning och städprodukter som behövs för att utföra tjänsten.
    2.1.5 Leverantören kan arbeta på en höjd av upp till 4 meter. Beställaren måste boka tillvalet lång stege om de vill ha sådan städning. I annat fall kommer leverantören att arbeta på höjder upp till 2 meter.
    2.1.6 Leverantören dammtorkar bara väggar enligt den checklista som ingår i flyttstädningen. Det betyder att leverantören inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.
    2.1.7 Leverantören rengör inte vattenlås i flyttstädning.

    2.2 Beställaren
    2.2.1 För flyttstädning ska lägenheten stå tom, utan möbler (om inget annat överenskommits).
    2.2.2 Beställaren ska stänga av och avfrosta kylen/frysen minst 5 timmar innan städtillfället.
    2.2.3 Beställaren ska skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang.
    2.2.4 Beställaren ska montera bort front på badkaret så att vi kan städa under badkaret så gott vi kan.
    2.2.5 Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort innan för att vi ska kunna städa mellan dem.
    2.2.6 Beställaren tillhandahåller belysning och el i varje rum. Extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb. I de fall där belysning ej finns kan inte garanti lämnas på jobbet.
    2.2.7 Beställaren skall tillhandahålla leverantören tillgång till varmt och kallt vatten, uttömningsmöjlighet samt soprum/soptunna där vi kan slänga en mindre påse med skräp.
    2.2.8 Om leverantören märker något som utgör ett hot mot de anställdas hälsa eller liv kommer han eller hon att meddela kunden. I detta fall kommer arbetet inte att utföras inom en meter eller förrän problemet är åtgärdat.
    2.2.9 Beställaren ska flytta möblerna/lådorna som finns kvar i lägenheten för att säkerställa en åtkomst på minst 1,5 meter till fönstren.

    3. Pris

    3.1 Priset som anges under bokningen kommer inte att ändras om alla uppgifter som beställaren lämnat är sanna. Leverantören har rätt att verifiera de uppgifter som beställaren lämnat. Priset kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.
    3.2 Leverantören utfärdar faktura dagen efter flyttstädning utförts. Faktura skickas som standard till kundens e-postadress. Faktura kan även skickas som brev (kostar 29kr).
    3.3 Betalning sker till leverantörens bankgiro. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.
    3.4 Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt lag.
    3.5 Fönsterputsning av normala fönster ingår i flyttstädningen. Om fönstren är många, svåråtkomliga, stora, höga, har fasta spröjs eller på annat sätt är svårare än vanligtvis så tillkommer en extra kostnad vilket avtalas innan städningen påbörjas. Persienner ingår ej i priset.
    3.6 Vid hårt nedsmutsad bostad kan leverantören inte utföra flyttstädningen fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på ett normalsmutsigt boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras beställaren för en tilläggstid. Beställaren väljer själv att godkänna tilläggstiden.
    3.7 Skulle beställaren inte godkänna tilläggstiden kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Extra städning som kallas grovstädning kostar det 270kr efter RUT-avdrag och läggs till på fakturan.

    4. Avbokningar Beställaren kan avboka flyttstädning med full kostnadsreduktion om avbokning görs minst 72 timmar innan städtillfällets början. Avbokning senare än 72 timmar innan resulterar i att kunden debiteras för 50% av kostnaden för städtillfället, utan någon möjlighet till RUT-avdrag.

    5. Nycklar Beställaren ska tillhandahålla leverantören erforderligt antal nycklar, brickor och larmkoder. Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person på plats eller ska levereras till leverantörs kontor. Efter flyttstädning utförts ska beställaren hämta nycklarna eller samtycka till att nycklarna lämnas i brevlådan.

    6. Garanti
    6.1 Leverantören lämnar 24h garanti efter utförd flyttstädning. Garantin gäller endast om lägenheten stod tom utan möbler eller flyttlådor.
    6.2 Vid anmärkning åtar sig leverantören att lösa det inom 3 arbetsdagar (exlusive helger).

    7. Slumpmässiga fall
    7.1 Leverantören kan bli försenad pga. oförutsedda händelser såsom köer, trafikolyckor eller liknande och detta är ingenting vi kompenserar för om inte felet ligger på vår sida enligt det som står i konsumenttjänstlagen.
    7.2 Leverantören försöker informera i god tid och gör vårt ytterst bästa för att hitta bästa möjliga lösning.
    7.3 Om beställare inte kan vänta kan ni exempelvis låta bostaden stå olåst och uppge portkod, gömma en nyckel osv. Leverantören gör alltid sitt bästa för att hitta en lösning.
    7.4 Beställaren ska informera om förseningen så snart som möjligt. Om beställaren kontaktar oss kan leverantören vänta och debitera för varje påbörjad timme per person. Den kostar 500kr, utan någon möjlighet till RUT-avdrag.
    7.5 Om beställaren inte informerar om förseningen får leverantören vänta max 20 minuter. Efter denna tid kommer beställaren att debiteras 100% av kostnaden för städtillfället.

    8. Försäkring
    8.1 Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet. Leverantören har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker personskada och sakskada upp till 10 miljoner kronor.
    8.2 Det åligger beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd.

    9. Ändringar
    9.1 Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall kunden från leverantören få skriftlig information om. Kund har rätt att frånträda avtalet om ändringarna eller tilläggen inte accepteras.

    10. Tillägg
    10.1 Leverantören kan städa garage, altan, förråd och balkong.
    10.2 Leverantören kan putsa fönster på helinglasad och halvinglasad balkong och glasräcke.

    11. Övrigt
    11.1 Beställaren samtycker till att fotografera utfört arbete och eventuella skador. Leverantören har möjlighet att dela dessa bilder på sina sociala medier och hemsida.
    11.2 Beställaren samtycker till att skicka en länk till reco.se för att kunna lägga upp en åsikt om flyttstädning.

    Integritetspolicy

    Hantering av personuppgifter Vi värnar om säkerheten kring era personuppgifter med största integritet och hänsyn. Vår webbplats är krypterad med HTTPS/SSL-certifikat. Certifikatet är till för att förhindra obehöriga personer att se information som skickas mellan servrar.

    Vilka uppgifter lagrar vi
    Vi samlar in information från dig när du gör en förfrågan, en beställning. Den insamlade informationen inkluderar bland annat ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, ditt personnummer och din adress. Vi lagrar dina personuppgifter på ett säkert sätt och endast de personer som behöver dem har tillgång till de olika uppgifterna

    Ändamålet med insamlingen
    Det huvudsakliga ändamålet med den personuppgiftsbehandling som vi utför är att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster gentemot dig. Det innebär att vi, för att kunna hantera och utföra din bokning, din förfrågan eller ditt ärende, måste behandla dina personuppgifter.

    Det finns flera olika skäl till att vi behöver samla in, hantera och spara dina uppgifter. Några av dem är rent juridiska, vi behöver spara dem för att kunna följa gällande lagstiftning. Vi sparar även information om vilka tjänster du köpt, frågat om och begärt pris på för att kunna upprätthålla en bra kundhantering, utveckla våra tjänster och för att kunna skicka relevanta erbjudanden till dig.

    Ändring/radering och rätt till information om personuppgifter
    Du har alltid möjlighet och rätt till att begära tillkomst till den information vi har lagrad. Du har även rätt att begära ändring eller radering av dina uppgifter. För att göra detta kontaktar du oss via mail. När du är kund hos oss behöver vi alltid dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt samarbete.

    Cookie Policy
    Vi vill, bland annat, kunna presentera skräddarsydda guider och fördjupad information, anpassade till varje person som använder sidan. För att vi skall kunna göra det spårar vi hur besökare klickar runt på hemsidan. Spårning görs med hjälp av cookies. Cookies är små filer som skickas till din dator via webbläsaren när du besöker en webbplats.Det finns två typer av cookies; permanenta cookies och session cookies.
En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. Dessa används för att förbättra webbplatsen genom att få statistik hur en besökare använder webbplatsen, till exempel vilka artiklar som läses mest och hur användare rör sig i navigeringen.
En session cookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Session cookies försvinner när du stänger din webbläsare. På denna webbplats används session cookies för att hantera information som du lämnar när du använder våra tjänster.

    Vi lagrar cookies endast under så lång tid som det behövs för ändamålet.

    Kontaktuppgifter
    Har du frågor gällande behandlingen av dina personuppgifter eller vill du skicka en begäran.
    Mejl: [email protected]
    Telefon: 08321471
    Postadress: Granängsvägen 13, 135 45 Tyresö, Sweden

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Priset är efter RUT-avdrag och kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.

    Tillbaka

    5/5 - Bekräftelse

    Fönsterputsning i Stockholm med omdömen du kan lita på

    Både villaägare, bostadsrättsföreningar och butiksägare i Stockholm väljer oss när de vill ha fönsterputsning som gör skillnad. Här kan du läsa vad några av våra kunder tycker om resultatet, bemötandet och den smidiga bokningen.

    Därför väljer kunder oss för fönsterputsning

    Vi vet att rena fönster gör stor skillnad – för ljuset, trivseln och intrycket utifrån. Med Kristall Service får du en professionell partner som gör jobbet enkelt och tryggt, oavsett typ av fastighet.

    🔷 Noggrann putsning – både in- och utsida, även svåråtkomliga fönster
    🔷 Rätt utrustning för villor, kontor, balkonger och butiksglas
    🔷 Inga dolda avgifter – alltid tydliga priser
    🔷 Rutinerade team med känsla för detaljer
    🔷 Vi täcker hela Stockholm – från innerstan till ytterområden
    🔷 RUT-avdrag ingår – du betalar bara halva arbetskostnaden

    Vanliga frågor om fönsterputsning

    Hur ofta bör man putsa fönstren?

    Det beror på var du bor och vilken typ av fönster du har. För villor och lägenheter i stadsmiljö rekommenderas fönsterputsning 2–4 gånger per år, gärna vid säsongsskiften (vår och höst). Butiker och kontor med skyltfönster behöver ofta putsas oftare – ibland varje månad.

    Ingår både insida och utsida i tjänsten?

    Ja, vi putsar både insidan och utsidan av fönstren. Även svåråtkomliga fönster ingår, så länge de går att nå med säker utrustning. Om du har spröjs, balkongglas eller glasräcken säger du bara till vid bokning.

    Behöver jag förbereda något innan ni kommer?

    Vi uppskattar om du tar bort blommor och föremål från fönsterbrädor, samt ger oss tillgång till eventuella nycklar om du inte är hemma. För företag gäller att arbetsytor kring fönstren är fria så att vi kan arbeta säkert och effektivt.

    Kan jag använda RUT-avdrag för fönsterputsning?

    Absolut. Fönsterputsning omfattas av RUT-avdraget för privatpersoner – vilket innebär att du betalar endast 50 % av arbetskostnaden. Vi hanterar avdraget åt dig direkt på fakturan.

    Vad kostar det och hur bokar jag?

    Du kan enkelt beräkna ditt pris direkt online via vår fönsterputskalkylator. Där anger du antal fönster, våningar och eventuella tillägg – och får ett fast pris direkt, utan överraskningar.

    Hur skiljer ni mellan olika typer av fönster?

    I vår kalkylator delar vi upp fönstren efter typ – för att ge ett rättvist pris. Vanliga fönster utan spröjs räknas som standardfönster. Fönster med spröjs eller mycket små rutor kräver mer arbete, likaså fönster som är bredare än 1 meter. Allt detta kan du enkelt ange när du räknar ut priset online.

    Putsa ni fönster med spröjs eller extra breda rutor?

    Ja, vi putsar alla typer av fönster – även sådana med spröjs eller som är extra stora. Dessa kräver mer noggrannhet och tid, men ingår absolut i vår tjänst. Ange bara typen i kalkylatorn när du bokar.

    Kan ni putsa balkongglas och glasräcken?

    Absolut! Vi putsar både inglasade balkonger (t.ex. uterum eller glasade terrasser) och öppna balkonger med glasräcken. Du väljer bara rätt typ i bokningen, så tar vi med utrustning som passar.

    Vad händer om det regnar samma dag som putsningen är bokad?

    Regn är sällan ett problem för fönsterputs – det är smuts, inte regnvatten, som gör fönstren fläckiga. Vi putsar som vanligt även vid lätt regn. Vid kraftigt oväder eller säkerhetsrisker kontaktar vi dig för att boka om tiden.

    Hur ofta bör företag eller butiker boka fönsterputsning?

    För kommersiella lokaler som butiker, restauranger eller kontor med skyltfönster rekommenderas putsning minst en gång i månaden – ibland oftare beroende på trafik och exponering. Vi kan hjälpa till att skapa ett schema som passar er verksamhet.

    Två lokala team för fönsterputsning i Stockholm – vi täcker hela regionen

    Kristall Service har två dedikerade team för fönsterputsning – ett i Tyresö och ett i Bro. Det betyder att vi snabbt kan vara på plats i hela Stockholms län, oavsett om du bor centralt eller i en ytterförort. Våra lokala team är erfarna, punktliga och vana vid alla typer av fastigheter – från villor till butikslokaler.

    Fönsterputsning Stockholm – vi putsar där du bor eller jobbar

    Vi erbjuder fönsterputsning i hela Stockholm – från innerstaden till skärgårdsnära områden. Våra team utgår från både södra och norra delen av länet, vilket gör att vi kan erbjuda snabb och flexibel service oavsett adress. Oavsett om du bor i en lägenhet i Hammarby Sjöstad eller driver butik i Sundbyberg kan du räkna med skinande resultat, tydliga priser och service i toppklass.

    Priser och RUT-avdrag för fönsterputsning i Stockholm

    När du bokar fönsterputsning hos Kristall Service får du alltid fasta, tydliga priser – utan överraskningar. Tjänsten är fullt berättigad till RUT-avdrag, vilket innebär att du betalar endast 50 % av arbetskostnaden. Priset beräknas enkelt via vår onlinekalkylator, där du väljer typ och antal fönster, så ser du totalsumman direkt.

    🔷 Fast pris utan dolda avgifter
    🔷 Ingen bindningstid eller startavgift
    🔷 RUT-avdrag direkt på fakturan – vi hanterar det åt dig

    Du behöver inte göra något själv – vi sköter all kontakt med Skatteverket, och avdraget syns redan på din faktura.

    RUT-avdrag – enkelt och förmånligt

    Du betalar bara halva arbetskostnaden – vi fixar resten. Avdraget dras automatiskt på fakturan och gäller för alla våra fönsterputstjänster i privatbostäder.

    När det gäller vår fönsterputsning behöver du bara ange dina fönster – vi fixar resten med rätt utrustning, erfarna team och ett pris du ser direkt i kalkylatorn!