Kristall Service Städfirma Stockholm

STORSTÄDNING I STOCKHOLM

Med Kristall Service får du en grundlig storstädning i Stockholm – perfekt när hemmet behöver en rejäl nystart. Vi går igenom varje rum noggrant och ser till att inget lämnas åt slumpen. Du kan enkelt beräkna ditt pris med vår transparenta kalkylator nedan. Inga dolda avgifter, inga krångliga villkor – bara professionell städning med tydliga resultat.

    Ta reda på hur mycket din städning kommer att kosta

    Yta:

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    1/5 - Hur?

    FORTSÄTT

    Välj tillläggstjänster

    Byte av sängkläder (50kr/styck)

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    2/5 - Tilläggstjänster

    FORTSÄTT

    STÄDDATUM

    *Välj vilken dag du föredrar städning

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    3/5 - När?

    FORTSÄTT

    KONTAKTINFORMATION

    *Vi behöver ditt personnummer främst för att kunna göra rutavdrag, men även för att veta vem som är betalningsansvarig vid beställning.

    ADRESS

    ÖVRIG INFORMATION/RABATTKOD

    Lägg till bild

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Tillbaka

    4/5 - Kontaktinformation

    FORTSÄTT

    Bokningsvillkor för utförande av städtjänster

    1. Allmänt
    Nedanstående villkor reglerar avtalet mellan beställaren och Kristall Service i Stockholm AB hädanefter kallad leverantören.
    1.1
    Begreppsbestämningar
    Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.
    Leverantör: Den som utför tjänsten.

    2. Ansvar
    2.1 Leverantör

    * Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt.

    * Leverantören skall med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjlig.

    * Leverantören förbinder sig att utföra alla de artiklar som anges i bilaga 2 (storstädnings checklista) och tilläggstjänster köpta av kunden.

    * Leverantören tillhandahåller nödvändig utrustning och städprodukter som behövs för att utföra tjänsten.

    * Leverantören kan arbeta på en höjd av upp till 4 meter. Beställaren måste då boka tillvalet av lång stege om de vill ha sådan städning. I annat fall kommer leverantören att arbeta på höjder upp till 2 meter.

    * Leverantören rengör inte vattenlås i storstädning.

    2.2 Beställaren
    * Beställaren skall utse en kontaktperson till vilken leverantörens personal kan vända sig till med frågor och rapportering

    * Beställaren ska skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang.

    * Beställaren ska montera bort front på badkaret så att vi kan städa under badkaret så gott vi kan.

    * Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort innan för att vi ska kunna städa mellan dem.

    * Beställaren skall förse leverantören med belysning och el i varje rum (extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb) samt tillgång till varmt och kallt vatten, uttömningsmöjlighet samt soprum/soptunna där vi kan slänga en mindre påse med skräp.

    * Beställaren kan beställa tilläggtjänster enligt de priser som finns i kalkylatorn. Beskrivning av tjänster finns i punkt 12 i storstädnings avtalet.

    3. Betalning
    * Leverantören utfärdar faktura dagen efter flyttstädning utförts. Faktura skickas som standard till kundens e-postadress. Faktura kan även skickas som brev (kostar 29kr).

    * Betalning sker till leverantörens bankgiro. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.

    * Vid försenad betalning utgår en påminnelse. Den första påminnelsen är kostnadsfri. Nästa påminnelse kostar 60kr. Vid försenad betalning efter två veckor utgår dröjsmålsränta enligt lag.

    4. Pris
    * Priset som anges under bokningen kommer inte att ändras om alla uppgifter som beställaren lämnat är sanna. Leverantören har rätt att verifiera de uppgifter som beställaren lämnat. Priset kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning, etc.

    * Vid hårt nedsmutsad bostad kan leverantören inte utföra storstädningen fullt ut till det avtalade priset då det är baserat på ett normalsmutsigt boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras beställaren för en tilläggstid. Beställaren väljer själv att godkänna tilläggstiden. Skulle beställaren inte godkänna tilläggstiden kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Extra städning som kallas grovstädning kostar 270kr efter RUT-avdrag och läggs till på faktura.

    5. Avbokningar
    * Beställaren kan avboka storstädning med full kostnadsreduktion om avbokning görs minst 72 timmar innan städtillfällets början. Avbokning senare än 72 timmar innan resulterar i att kunden debiteras för 50% av kostnaden för städtillfället, alternativt kan städtillfället om möjligt bokas om i samråd med leverantören.

    6. Nycklar
    * Beställaren ska tillhandahålla leverantören nödvändigt antal nycklar, brickor och larmkoder. Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person på plats eller ska levereras till leverantörs kontor. Efter storstädning utförts ska beställaren hämta nycklarna eller samtycka till att nycklarna lämnas i brevlådan.

    7. Garanti
    * Leverantören lämnar 24h garanti efter utförd storstädning. Garantin gäller inte om det inte fanns tillgång till el eller belysning i lägenheten. Vid anmärkning åtar sig leverantören att lösa det inom 3 arbetsdagar (exlusive helger).

    8. Slumpmässiga fall
    * Leverantören kan bli försenad pga. oförutsedda händelser såsom köer, trafikolyckor eller liknande och detta är ingenting vi kompenserar för om inte felet ligger på vår sida enligt det som står i konsumenttjänstlagen. Leverantören försöker informera i god tid och gör vårt ytterst bästa för att hitta bästa möjliga lösning. Om beställare inte kan vänta kan ni exempelvis låta bostaden stå olåst och uppge portkod, gömma en nyckel osv. Leverantören gör alltid sitt bästa för att hitta en lösning.

    * Beställaren ska informera om förseningen så snart som möjligt. Om beställaren kontaktar oss kan leverantören vänta och debitera för varje påbörjad timme per person. Den kostar 500kr, utan någon möjlighet till RUT-avdrag. Om beställaren inte informerar om förseningen får leverantören vänta max 20 minuter. Efter denna tid kommer beställaren att debiteras 100% av kostnaden för städtillfället.

    * Om leverantören märker något som utgör ett hot mot de anställdas hälsa eller liv kommer han eller hon att meddela kunden. I detta fall kommer arbetet inte att utföras inom en meter från faran eller förrän problemet är åtgärdat.

    9. Försäkring
    * Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet. Leverantören har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker personskada och sakskada upp till 10 miljoner kronor. Det åligger beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd.

    10. Ändringar
    * Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall kunden från leverantören få skriftlig information om. Kund har rätt att frånträda avtalet om ändringarna eller tilläggen inte accepteras.

    11. Tillägg
    * Leverantören kan städa garage, altan, förråd och balkong.

    * Leverantören kan rengöra ugn invändigt.

    * Leverantören kan rengöra kylskåp och frysskåp invändigt. Beställaren ska stänga av och avfrosta kylen/frysen minst 4 timmar innan städtillfället.

    * Leverantören kan rengöra köksskåp och lådor invändigt. Beställaren ska rensa ut varorna från skåpen och sedan packa dem, om inte annat avtalats.

    * Leverantören kan byta sängkläder. Beställaren ska lämna nya sängkläder på sängen för byte.

    * Leverantören kan tvätta fönstren. Fönsterputsning från utsidan är möjlig om temperaturen är över 0 grader. Beställaren måste lämna nödvändiga nycklar för att öppna fönstren.

    12. Övrigt
    * Beställaren samtycker till att fotografera utfört arbete och eventuella skador. Leverantören har möjlighet att dela dessa bilder på sina sociala medier och hemsida.

    * Beställaren samtycker till att leverantören kan skicka en länk till reco.se för att kunna lägga upp en åsikt om storstädning.

    1. Allmänt

    1.1 Begreppsbestämningar
    1.1.1 Beställare: Den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs.
    1.1.2 Leverantör: Den som utför tjänsten.

    **1.2 Beställaren skall utse en kontaktperson till vilken leverantörens personal kan vända sig till med frågor och rapportering.

    2. Ansvar

    2.1 Leverantör
    2.1.1 Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt.
    2.1.2 Leverantören skall med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjlig.
    2.1.3 Leverantören förbinder sig att utföra alla de artiklar som anges i bilaga 2 (checklista) och tilläggstjänster köpta av kunden.
    2.1.4 Leverantören tillhandahåller nödvändig utrustning och städprodukter som behövs för att utföra tjänsten.
    2.1.5 Leverantören kan arbeta på en höjd av upp till 4 meter. Beställaren måste boka tillvalet lång stege om de vill ha sådan städning. I annat fall kommer leverantören att arbeta på höjder upp till 2 meter.
    2.1.6 Leverantören dammtorkar bara väggar enligt den checklista som ingår i flyttstädningen. Det betyder att leverantören inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte går bort med en dammtrasa.
    2.1.7 Leverantören rengör inte vattenlås i flyttstädning.

    2.2 Beställaren
    2.2.1 För flyttstädning ska lägenheten stå tom, utan möbler (om inget annat överenskommits).
    2.2.2 Beställaren ska stänga av och avfrosta kylen/frysen minst 5 timmar innan städtillfället.
    2.2.3 Beställaren ska skjuta ut tunga vitvaror som spis, kylskåp, tvättmaskin för att få städat bakom dem då vår personal ej flyttar på vitvaror eller annat möblemang.
    2.2.4 Beställaren ska montera bort front på badkaret så att vi kan städa under badkaret så gott vi kan.
    2.2.5 Ugn som har dubbla glas ska kunden montera bort innan för att vi ska kunna städa mellan dem.
    2.2.6 Beställaren tillhandahåller belysning och el i varje rum. Extra viktigt under vintertid för att vi ska kunna utföra vårt jobb. I de fall där belysning ej finns kan inte garanti lämnas på jobbet.
    2.2.7 Beställaren skall tillhandahålla leverantören tillgång till varmt och kallt vatten, uttömningsmöjlighet samt soprum/soptunna där vi kan slänga en mindre påse med skräp.
    2.2.8 Om leverantören märker något som utgör ett hot mot de anställdas hälsa eller liv kommer han eller hon att meddela kunden. I detta fall kommer arbetet inte att utföras inom en meter eller förrän problemet är åtgärdat.
    2.2.9 Beställaren ska flytta möblerna/lådorna som finns kvar i lägenheten för att säkerställa en åtkomst på minst 1,5 meter till fönstren.

    3. Pris

    3.1 Priset som anges under bokningen kommer inte att ändras om alla uppgifter som beställaren lämnat är sanna. Leverantören har rätt att verifiera de uppgifter som beställaren lämnat. Priset kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.
    3.2 Leverantören utfärdar faktura dagen efter flyttstädning utförts. Faktura skickas som standard till kundens e-postadress. Faktura kan även skickas som brev (kostar 29kr).
    3.3 Betalning sker till leverantörens bankgiro. Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum. Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall där skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.
    3.4 Vid försenad betalning utgår en påminnelseavgift samt dröjsmålsränta enligt lag.
    3.5 Fönsterputsning av normala fönster ingår i flyttstädningen. Om fönstren är många, svåråtkomliga, stora, höga, har fasta spröjs eller på annat sätt är svårare än vanligtvis så tillkommer en extra kostnad vilket avtalas innan städningen påbörjas. Persienner ingår ej i priset.
    3.6 Vid hårt nedsmutsad bostad kan leverantören inte utföra flyttstädningen fullt ut till det avtalade priset vilket är baserat på ett normalsmutsigt boende. Ifall en hårt nedsmutsad bostad förekommer debiteras beställaren för en tilläggstid. Beställaren väljer själv att godkänna tilläggstiden.
    3.7 Skulle beställaren inte godkänna tilläggstiden kommer städningen enbart att utföras i de timmar som motsvarar det avtalade priset. Extra städning som kallas grovstädning kostar det 270kr efter RUT-avdrag och läggs till på fakturan.

    4. Avbokningar Beställaren kan avboka flyttstädning med full kostnadsreduktion om avbokning görs minst 72 timmar innan städtillfällets början. Avbokning senare än 72 timmar innan resulterar i att kunden debiteras för 50% av kostnaden för städtillfället, utan någon möjlighet till RUT-avdrag.

    5. Nycklar Beställaren ska tillhandahålla leverantören erforderligt antal nycklar, brickor och larmkoder. Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person på plats eller ska levereras till leverantörs kontor. Efter flyttstädning utförts ska beställaren hämta nycklarna eller samtycka till att nycklarna lämnas i brevlådan.

    6. Garanti
    6.1 Leverantören lämnar 24h garanti efter utförd flyttstädning. Garantin gäller endast om lägenheten stod tom utan möbler eller flyttlådor.
    6.2 Vid anmärkning åtar sig leverantören att lösa det inom 3 arbetsdagar (exlusive helger).

    7. Slumpmässiga fall
    7.1 Leverantören kan bli försenad pga. oförutsedda händelser såsom köer, trafikolyckor eller liknande och detta är ingenting vi kompenserar för om inte felet ligger på vår sida enligt det som står i konsumenttjänstlagen.
    7.2 Leverantören försöker informera i god tid och gör vårt ytterst bästa för att hitta bästa möjliga lösning.
    7.3 Om beställare inte kan vänta kan ni exempelvis låta bostaden stå olåst och uppge portkod, gömma en nyckel osv. Leverantören gör alltid sitt bästa för att hitta en lösning.
    7.4 Beställaren ska informera om förseningen så snart som möjligt. Om beställaren kontaktar oss kan leverantören vänta och debitera för varje påbörjad timme per person. Den kostar 500kr, utan någon möjlighet till RUT-avdrag.
    7.5 Om beställaren inte informerar om förseningen får leverantören vänta max 20 minuter. Efter denna tid kommer beställaren att debiteras 100% av kostnaden för städtillfället.

    8. Försäkring
    8.1 Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet. Leverantören har ansvarsförsäkring via Länsförsäkring som täcker personskada och sakskada upp till 10 miljoner kronor.
    8.2 Det åligger beställaren att upprätthålla fullgott sedvanligt försäkringsskydd.

    9. Ändringar
    9.1 Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall kunden från leverantören få skriftlig information om. Kund har rätt att frånträda avtalet om ändringarna eller tilläggen inte accepteras.

    10. Tillägg
    10.1 Leverantören kan städa garage, altan, förråd och balkong.
    10.2 Leverantören kan putsa fönster på helinglasad och halvinglasad balkong och glasräcke.

    11. Övrigt
    11.1 Beställaren samtycker till att fotografera utfört arbete och eventuella skador. Leverantören har möjlighet att dela dessa bilder på sina sociala medier och hemsida.
    11.2 Beställaren samtycker till att skicka en länk till reco.se för att kunna lägga upp en åsikt om flyttstädning.

    Integritetspolicy

    Hantering av personuppgifter Vi värnar om säkerheten kring era personuppgifter med största integritet och hänsyn. Vår webbplats är krypterad med HTTPS/SSL-certifikat. Certifikatet är till för att förhindra obehöriga personer att se information som skickas mellan servrar.

    Vilka uppgifter lagrar vi
    Vi samlar in information från dig när du gör en förfrågan, en beställning. Den insamlade informationen inkluderar bland annat ditt namn, din e-postadress, ditt telefonnummer, ditt personnummer och din adress. Vi lagrar dina personuppgifter på ett säkert sätt och endast de personer som behöver dem har tillgång till de olika uppgifterna

    Ändamålet med insamlingen
    Det huvudsakliga ändamålet med den personuppgiftsbehandling som vi utför är att tillhandahålla, utföra och förbättra våra tjänster gentemot dig. Det innebär att vi, för att kunna hantera och utföra din bokning, din förfrågan eller ditt ärende, måste behandla dina personuppgifter.

    Det finns flera olika skäl till att vi behöver samla in, hantera och spara dina uppgifter. Några av dem är rent juridiska, vi behöver spara dem för att kunna följa gällande lagstiftning. Vi sparar även information om vilka tjänster du köpt, frågat om och begärt pris på för att kunna upprätthålla en bra kundhantering, utveckla våra tjänster och för att kunna skicka relevanta erbjudanden till dig.

    Ändring/radering och rätt till information om personuppgifter
    Du har alltid möjlighet och rätt till att begära tillkomst till den information vi har lagrad. Du har även rätt att begära ändring eller radering av dina uppgifter. För att göra detta kontaktar du oss via mail. När du är kund hos oss behöver vi alltid dina uppgifter för att kunna fullfölja vårt samarbete.

    Cookie Policy
    Vi vill, bland annat, kunna presentera skräddarsydda guider och fördjupad information, anpassade till varje person som använder sidan. För att vi skall kunna göra det spårar vi hur besökare klickar runt på hemsidan. Spårning görs med hjälp av cookies. Cookies är små filer som skickas till din dator via webbläsaren när du besöker en webbplats.Det finns två typer av cookies; permanenta cookies och session cookies.
En permanent cookie ligger kvar på besökarens dator under en bestämd tid. Dessa används för att förbättra webbplatsen genom att få statistik hur en besökare använder webbplatsen, till exempel vilka artiklar som läses mest och hur användare rör sig i navigeringen.
En session cookie lagras tillfälligt i datorns minne under tiden en besökare är inne på en webbsida. Session cookies försvinner när du stänger din webbläsare. På denna webbplats används session cookies för att hantera information som du lämnar när du använder våra tjänster.

    Vi lagrar cookies endast under så lång tid som det behövs för ändamålet.

    Kontaktuppgifter
    Har du frågor gällande behandlingen av dina personuppgifter eller vill du skicka en begäran.
    Mejl: [email protected]
    Telefon: 08321471
    Postadress: Granängsvägen 13, 135 45 Tyresö, Sweden

    Pris per tillfälle efter RUT-AVDRAG

    0

    fullt pris (i avsaknad av RUT-AVDRAG)

    0

    Priset är efter RUT-avdrag och kan komma att justeras beroende på antal rum, möblering, omfattning etc.

    Tillbaka

    5/5 - Bekräftelse

    Vad tycker kunderna om vår storstädning i Stockholm?

    Många hushåll i Stockholm har valt Kristall Service för en grundlig storstädning – och är mer än nöjda med resultatet. Här berättar några av våra kunder om sina upplevelser.

    Vad ingår i en hemstädning Stockholm

    Vår hemstädning i Stockholm är noggrant anpassad för att ge dig ett rent, trivsamt och välorganiserat hem – varje gång. Vi följer en tydlig checklista som täcker alla viktiga områden: kök, badrum, sovrum och vardagsrum. Oavsett om du bokar veckovis eller varannan vecka får du en komplett och professionell städning utförd av vårt lokala team. Här nedan ser du vad som alltid ingår i vår hemstädning.

    Allmänt / alla rum:

    • Dammsugning och våttorkning av golv
    • Dammsugning och våttorkning av snickeri, element, fria ytor samt ovanpå garderober och skåp
    • Dammsugning av klädda och stoppade möbler
    • Dammsugning på och under mattor (om möjligt)
    • Dammsugning av sänggavel/-karm
    • Dammtorkning av lampor
    • Dammtorkning av väggar och avlägsning av spindelväv
    • Dammtorkning av prydnadssaker, hyllor och tavlor
    • Dammtorkning av eluttag och kontakter
    • Torrdamning av elektronik (ej på bildskärm)
    • Bäddning av sängar
    • Putsning av speglar
    • Tömning av papperskorgar

    Kök:

    • Rengöring ovanpå skåp och hyllor
    • Rengöring i skåp där sopbehållare finns in- och utvändigt
    • Rengöring av kakel/stänkskydd ovanför diskbänk
    • Rengöring under skåp (om möjligt) och avtorkning av socklar
    • Rengöring av mikrovågsugn in- och utvändigt
    • Rengöring av kyl och frys utvändigt
    • Rengöring av fläkt och fläktfilter (ej kolfilter)
    • Rengöring av diskmaskin in- och utvändigt
    • Avtorkning av köksluckor in- och utvändigt
    • Avtorkning av det som står framme t.ex. kaffemaskin, oljor m.m.
    • Avtorkning av besticklåda invändigt
    • Avtorkning av sopkorg och tömning av sopor
    • Putsning av diskho, blandare, propp och sil

    Badrum och toalett:

    • Putsning av blandare, synliga rör och duschmunstycke
    • Avfettning och avkalkning av väggar och fogar i duschutrymme (om möjligt)
    • Avtorkning av synliga rör, väggar och golv
    • Avtorkning av ev.flaskor som står framme
    • Avtorkning av badrumsskåp utvändigt och ovanpå
    • Rengöring av badkar och torkning under (Du som kund ansvarar för demontering av badkarsfronten)
    • Rengöring av kran och handfat
    • Rengöring av hela toalettstolen
    • Rengöring av vitvaror utvändigt
    • Rengöring av tvättmedelsbehållaren i tvättmaskinen
    • Rengöring av filtret i torktumlaren
    • Rengöring av golvbrunn

    Övriga tillägg:

    • Fönsterputs (läs i erbjudande)
    • Rengöring av kylskåp invändigt
    • Rengöring av ugn invändigt
    • Rengöring av köksskåp och lådor invändigt
    • Byte av sängkläder
    • Ångtvätt av kök/badrum
    • Kombinationsstege 4m

    Tänk på innan:

    • För att få det bästa städresultatet rekommenderar vi att det är undanplockat i hemmet när vi kommer.
    • Du ska informera oss om du har känsliga föremål eller material, t.ex. marmor i din bostad.
    • Du ska tillhandahålla en fungerande dammsugare, mopp och hink. Informera oss ifall en fungerande dammsugare ej finns tillgänglig. Möjlighet finns att vi tar med oss en, extra kostnad tillkommer vid detta fall.
    • Du ska dra ut vitvaror som kyl, frys, spis, tvättmaskin och torktumlare från väggen om du vill att vi rengör bakom då vi inte vill riskera att skada era golv.
    • Du ska demontera badkarsfronten om du vill att vi rengör under badkaret (montera tillbaka den efter städningen)
    • Du ska byta ut eller diska filter i köksfläkt och i diskmaskin.
    • Du ska plocka undan så gott det går ovanpå och i hyllor samt ovanpå garderober som ni vill att vi skall torka av så går städningen smidigare. 
    • Vi lyfter/flyttar inte tunga möbler eller stora mattor av arbetsmiljöskäl. 
    • Vi dammtorkar väggar enligt de generella moment som ingår i storstädningen.
      Det betyder att vi inte har möjlighet att ta bort fläckar eller märken som inte
      går bort med en dammtrasa.
    • Vi gör ej rent TV- eller datorskärmar men allt annat på apparaterna.

    När är det dags för en storstädning i Stockholm?

    Att själv storstäda hemmet kräver både tid och energi – något som inte alltid finns i vardagen. En professionell storstädning från Kristall Service i Stockholm är ett enkelt sätt att återfå kontroll över hemmet och slippa tänka på detaljerna.

    Mer än vanlig städning

    Storstädning är en grundlig genomgång av hela bostaden, från golv till tak, inklusive de områden som ofta förbises vid regelbunden hemstädning.

    Perfekt inför förändringar

    Tjänsten passar utmärkt inför exempelvis säsongsbyten, större familjehändelser eller när du vill skapa ordning inför försäljning.

    Utförs av professionella team

    Varje uppdrag hanteras av 1–2 erfarna medarbetare som arbetar noggrant, metodiskt och med omtanke om ditt hem.

    Individuell anpassning och tydlig kommunikation

    Vi anpassar städningen efter dina önskemål och har alltid en tydlig dialog – från bokning till slutförd städning.

    Trygghet och kvalitet

    Vi följer tydliga rutiner, använder professionella produkter och ser till att du alltid vet vad som ingår. Inga dolda avgifter, bara tydliga resultat.

    Lite fakta om vår storstädning Stockholm

    Vilka tjänster ingår i storstädning och vad kännetecknar dem?

    Vår storstädning är omfattande och inkluderar en mängd olika rengöringsåtgärder för att ge ett så noggrant och komplett resultat som möjligt. Utöver de grundläggande uppgifterna såsom dammsugning och våttorkning av golv, rengöring av möbler och desinficering av badrum och kök, så utför vi också mer detaljerade åtgärder såsom avlägsnande av fläckar, polering av ytor och rengöring av inredningsdetaljer. Vårt fokus ligger på att leverera en service av högsta kvalitet som uppfyller våra kunders förväntningar och behov.

    Hur säkerställer företaget effektivitet och noggrannhet vid utförandet av storstädning i hem och kontor i Stockholm?

    För att säkerställa effektivitet och noggrannhet vid en storstädning använder vi en kombination av välutbildad personal, professionella rengöringsprodukter och modern utrustning. Vi har utvecklat noggrant planerade städrutiner som säkerställer att varje yta och hörn rengörs ordentligt och inget glöms bort. Dessutom genomför vi regelbundna interna kontroller och kvalitetsgranskningar för att säkerställa att våra höga standarder upprätthålls för att möta våra kunders förväntningar.

    Är storstädningstjänsten anpassningsbar efter kundernas individuella behov?

    Absolut, vår storstädningstjänst är fullständigt anpassningsbar för att möta våra kunders unika behov och preferenser. Vi förstår att varje kund har olika förväntningar och krav när det gäller städning, därför erbjuder vi skräddarsydda tjänster som kan anpassas efter specifika önskemål och schema. Vårt mål är att skapa en personlig och tillfredsställande upplevelse för varje kund, oavsett om det gäller ett hem, kontor eller annat utrymme.

    Vilka är de främsta fördelarna med att använda sig av en professionell storstädningstjänst för kunder i Stockholm?

    Fördelarna med att anlita ett professionellt städföretag för storstädningar är många och innefattar bland annat besparingen av tid och ansträngning, garanterad renlighet och hygien, förbättrade arbetsförhållanden och en ökad känsla av välbefinnande. Genom att överlåta städningen till experter kan kunderna vara säkra på att deras hem eller kontor rengörs på ett effektivt och noggrant sätt, vilket frigör tid och energi för andra viktiga uppgifter och aktiviteter.

    Vilka kvalitetskriterier tillämpar företaget för att säkerställa kundnöjdhet vid utförandet av storstädningstjänster?

    För att säkerställa kundnöjdhet vid utförandet av våra Storstädningstjänster i Stockholm tillämpar vi strikta kvalitetskriterier och kontrollprocesser. Det inkluderar regelbundna utvärderingar och feedback från våra kunder för att säkerställa att deras förväntningar och behov tillgodoses. Dessutom genomför vi kontinuerlig kompetensutveckling för vår personal för att säkerställa att de är uppdaterade inom de senaste teknikerna och bästa metoderna inom städning. Vårt mål är att leverera en överlägsen städupplevelse som överträffar våra kunders förväntningar och ger dem en känsla av tillfredsställelse och förtroende.

    Två lokala team för storstädning i Stockholm – vi täcker hela länet

    Kristall Service har två erfarna team för storstädning – ett baserat i Tyresö och ett i Bro. Det gör att vi snabbt och smidigt kan erbjuda noggrann storstädning i hela Stockholmsregionen, oavsett var du bor. Våra medarbetare är lokala, professionella och utbildade för att leverera ett resultat du verkligen märker.

    Storstädning Stockholm – alltid nära dig

    Vi utför storstädning i hela Stockholm – från innerstan till ytterområden och förorter. Våra team arbetar effektivt över hela länet och levererar samma höga kvalitet oavsett om du bor i lägenhet i Vasastan eller villa i Täby. Med Kristall Service får du trygg service, fasta priser och full insyn i vad som ingår.

    Priser och RUT-avdrag för storstädning i Stockholm

    Hos Kristall Service får du tydliga, fasta priser för din storstädning – helt utan dolda avgifter. Självklart har du också full rätt till RUT-avdrag, vilket innebär att du bara betalar halva arbetskostnaden. Priset beräknas enkelt i vår onlinekalkylator, baserat på din bostads storlek och vad du vill ha gjort. Allt visas innan du bokar.

    🔹 Tydliga priser utan överraskningar
    🔹 Ingen bindningstid eller startavgift
    🔹 50 % avdrag direkt på fakturan med RUT

    Du behöver inte göra något själv – vi hanterar hela processen med Skatteverket. Det enda du ser på fakturan är det reducerade priset.

    Storstädning RUT-avdrag

    Du betalar bara halva arbetskostnaden – vi sköter allt med Skatteverket åt dig. RUT-avdraget dras direkt på fakturan.

    När du bokar en storstädning hos Kristall Service behöver du inte tänka på mycket – det enda vi ber om är att du har en fungerande dammsugare, mopp och hink hemma. Resten tar vi hand om! Beräkna ditt pris direkt med vår kalkylator och boka enkelt online.

    Vanliga frågor om storstädning i Stockholm

    Vad ingår i en storstädning hos Kristall Service?

    Vår storstädning omfattar en grundlig rengöring av hela bostaden – från golv till tak. Det inkluderar dammsugning, våttorkning, avtorkning av fria ytor, rengöring av kök och badrum, samt fönsterputsning vid behov. Du får alltid veta exakt vad som ingår när du använder vår prisberäknare.

    Hur ofta bör man boka storstädning i Stockholm?

    Vi rekommenderar storstädning minst 1–2 gånger per år, särskilt om du inte har regelbunden hemstädning. Det är också vanligt att boka en grundlig storstädning inför säsongsbyten eller när hemmet inte har rengjorts på länge.

    Vad är skillnaden mellan storstädning och hemstädning?

    Hemstädning är en återkommande, lättare städning för att hålla hemmet i gott skick. Storstädning är mer omfattande – vi städar där man normalt inte kommer åt, som bakom möbler, ovanpå skåp och inuti vitvaror (om bokat). Det är en perfekt tjänst inför nystart eller om du vill komma i kapp med städningen.

    Kan jag få RUT-avdrag för storstädning?

    Ja, storstädning omfattas av RUT-avdraget. Du betalar bara halva arbetskostnaden, och vi sköter all administration direkt med Skatteverket. Avdraget dras direkt på fakturan – enkelt och tryggt.

    Erbjuder ni storstädning i hela Stockholm?

    Ja, vi utför storstädning i hela Stockholms län – från innerstaden till förorter som Tyresö, Nacka, Lidingö, Solna och Bro. Våra lokala team är flexibla och redo att hjälpa dig, oavsett var i regionen du bor.

    Vad kostar en storstädning i Stockholm?

    Priset beror på bostadens storlek och eventuella tillval, som exempelvis invändig ugnsrengöring eller fönsterputsning. Med vår kalkylator ser du direkt vad din storstädning kommer att kosta – utan överraskningar.

    Behöver jag vara hemma under storstädningen?

    Nej, det är inget krav. Många kunder väljer att lämna nyckel i förväg eller vara hemma vid start och slut. Vi är flexibla och anpassar oss efter vad som känns tryggt för dig.

    Kan jag boka storstädning inför visning eller försäljning?

    Absolut! En noggrann storstädning inför visning ger ett starkare första intryck och kan höja värdet på bostaden. Vi erbjuder även särskild visningsstädning för dig som vill ha ett visuellt perfekt hem inför fotografering.

    Tar ni med eget städmaterial vid storstädning?

    Som standard använder vi kundens dammsugare, moppset och hink. Men du kan självklart boka till professionellt material från oss om du önskar – bara meddela det i samband med bokningen.